2017. július 9., vasárnap

Könyvajánló - Vivien Bodre: The real love - Igaz szerelem

Még valamikor tavasszal egyeztünk meg Vivien Bodre-val, hogy postázunk egymásnak a könyvünkből. Mostanában mindig reményekkel telve állok neki egy-egy kortárs műnek, sőt kifejezetten lelkesít, hogy olyanok könyveit olvashatom, akikkel esetleg személyes kapcsolatban is vagyok. Így ezt a lehetőséget sem akartam kihagyni, és hamarosan hozzám is került a The Real Love - Igaz szerelem című könyv egy példánya.


A történet főhőse Olivia, egy fiatal olasz lány, aki díjugratóként nyeri sorra a versenyeket gyönyörű lovával Carte Blanche-val. Egyetlen igazi vetélytársa van, a jóképű nőcsábász Mark személyében.
Olívia és Mark egy időre kénytelenek egy fedél alá kerülni, és együtt készülni a versenyekre. Olívia fülig szerelmes, és úgy néz ki Markot sem közömbös főhősnőnk iránt. Lassan egymásba gabalyodnak, annak ellenére is, hogy a pályán továbbra is vetélytársakként kell küzdeniük. Ám mindent megváltoztat egy baleset. 
Olíviának újra kell építenie az életét, miközben igen nagy akadályokba ütközik, és Markkal való szerelme is veszélybe kerül.

***

Őszintén szólva nehezen rázódtunk össze ezzel a könyvvel. Alapvetően nem rajongok a  kifejezetten romantikus könyvekért. Olíviával sem találtam a hangot, ő igazi csajszi, én sosem voltam ennyire ilyen. Aztán a könyv negyedénél beszippantott a dolog. Elengedtem az elvárásaimat, azt, hogy ez tőlem kicsit idegen, és ettől kezdve élveztem. Még a Balaton parton is a könyvet bújtam, és egy-két nap alatt el is fogyott a 400 oldal. Ez pedig nagy szó. :)

A könyv sajnos tartalmaz nyelvtani, helyesírási hibákat. Sok volt a szó ismétlés, néha 1-1 jelenet nekem túl volt írva. Ám ezeket azért is szeretném rögtön itt leírni, mert ezek javíthatók a következő nyomtatásra, és tudjuk azt is, hogy ma kezdő íróként nem sok lehetőség van megfelelő embereket találni szerkesztésre, korrektúrára. Ennek a könyvnek mindenképp jót tenne, mert egy valóban könnyed, humoros alkotás, ami megérdemli, hogy minél tökéletesebben kerüljön az olvasói elé, így nyújtva emlékezetes élményt.
A, mint fentebb is írtam hihetetlenül csajos. Az E/1 jelenidőben írt forma miatt olyan, mintha végig Olívia fejében lennénk. Gondolatai, eszmefuttatásai sokszor nagyon csapongóak, kacifántosak, én sokszor magamra ismertem, és jókat mosolyogtam.
Tetszett, hogy az írónő olyan témákat választott, amiben érezhetően otthon van, így semmit sem éreztem hiteltelenek.
A stílus, a nyelvezet nagyon mai, ez pedig kell is, hiszen a
mai fiataloknak íródott. Erre rásegít, a sok utalás, a zeneszámok, könyvek, filmek, melyek csak még átélhetőbbé teszik a történetet.
Az olasz ételektől rendesen megéheztem, egy alkalommal képes voltam este leugrani fagyiért, annyira megkívántam a könyv miatt. Ez pedig nem semmi, mert amúgy nem vagyok fagyis. :)

Összegezve, egy kellemes nyári olvasmányt kaptam, jól tálalt romantikával, humorral és kezdő gyermekbetegségekkel, ám ezek idővel egyre kevesebbek lesznek, de hát mindent el kell kezdeni egyszer. :)
Én ajánlom ezt a könyvet, főleg még most a nyáron (kedvezményes is :) ) , mert remek kikapcsolódás lesz a vízparton, vagy a teraszon sütkérezve. Azért főzzetek, vagy rendeljetek előtte valami olasz kaját, mert biztosan meg fogjátok kívánni.

A könyvről és az írónőről többet tudhatsz meg a https://vivienbodre.wixsite.com/vivienbodre honlapon, és könyvet is rendelhetsz. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése